3 techniki, które skłonią czytelnika do działania

Tekst każdego typu ma skłonić odbiorcę do dokładnie określonego działania: rejestracji w serwisie, zakupu produktu lub usługi, czy pozostawienie komentarza. Aby to osiągnąć, musisz skorzystać z przynajmniej jednej z kilku technik skłaniających do działania.

W dzisiejszym artykule przedstawię 3 bardzo proste techniki, dzięki którym Twoje teksty będą wzbudzały zainteresowanie i sprawią, że zostanie osiągnięty wcześniej założony cel.

Stosuj krótkie zdania i akapity

Długie wypowiedzi rozmywają przekaz. Dlatego krótkie zdania są gwarancją feedbacku. Ta sama zasada dotyczy również akapitów. Optymalną długością pojedynczego członu tekstu są 4 linijki. Wydłużenie akapitu skutkuje tym, że czytelnik go nie czyta. W gronie odbiorców pojawiają się również osoby, które pobieżnie analizują długie akapity.

Przed publikacją lub wysłaniem tekstu do klienta, przeczytaj swoją pracę. Jeśli wybrane zdania Twoim zdaniem są zbyt długie – skróć je, parafrazuj. Jeżeli lepszym wyborem okaże się podział jednego zdania na dwa odrębne – zrób to. Przekaz w tekście jest najważniejszy, dlatego czytaniu i poprawianiu własnych błędów poświęć maksymalną ilość czasu.

Strona czynna gwarantuje sukces

Przekazywanie informacji za pomocą strony biernej nic nie wywoła. Dzieje się tak za sprawą tego, że trudno naśladować bierne stwierdzenia. Nie ma w nich jasnego przekazu, który powie, co trzeba zrobić. Aby osiągnąć sukces, stosuj stronę czynną w pisanych przez siebie tekstach.

Zamiast: „Nasz produkt jest doceniany w konkursach.” napisz „Nasz produkt doceniają w konkursach.”. Znacznie poprawi to przekaz, a także wywoła pożądany efekt w postaci analizy nagród, które zdobywa dany produkt. Po przeczytaniu tego zdania czytelnik będzie zainteresowany – to jest pewne.

Porzuć skomplikowane słownictwo

Trudne słownictwo jest wrogiem jasnego przekazu. Skomplikowane, branżowe słowa użyte w tekście wprowadzają niepotrzebny chaos. Bardzo często zmuszają czytelnika do oderwania się od lektury w celu wyjaśnienia znaczenia wybranego stwierdzenia. Nie jest to pożądane, kiedy chcesz, aby Twój tekst przykuł uwagę.

Zwroty branżowe stosuj wtedy, gdy to jest konieczne. Jeśli nie ma potrzeby ich użycia – pomiń je lub niezwłocznie przejdź do wyjaśnienia, co dane słowo oznacza. W ten sposób uwaga odbiorcy będzie cały czas skupiona na Twoim tekście i na przekazie w nim zamieszczonym. Upraszczając słownictwo, nie ryzykujesz tym, że Twój tekst zaginie, gdy czytelnik zgłębi się w związany z branżą temat na innej stronie. A może tak się stać, gdy zacznie sprawdzać znaczenie wyrażeń.

Przedstawione przeze mnie techniki są tylko przykładowe. Tak naprawdę każdy copywriter powinien mieć swój zestaw zwrotów, które stosuje, aby utrzymać przekaz w tekście. Ja stosuję te i wiele innych praktyk, dzięki czemu teksty, które tworzę spełniają określone założenia.

A jakie Ty techniki skupiania uwagi czytelników stosujesz? Podziel się swoimi praktykami.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *