Jak napisać artykuł ekspercki?

Artykuł ekspercki to jedna z form budowania zaufania i trwałej relacji pomiędzy autorem, a czytelnikiem. Tekst tego typu powinien jednak charakteryzować się konkretnymi cechami. Poznaj idealny artykuł ekspercki!

Artykuł ekspercki tworzony przez eksperta.

Jak sama nazwa wskazuje, artykuł ekspercki powinien być pisany przez osobę bardzo dobrze znającą daną branżę. Jeżeli nie znasz danego zagadnienia – nie podejmuj się pisania tego typu tekstu. Jest to o tyle ważne, że grupa docelowa bardzo szybko dojdzie do wniosku, że tekst pisany był przez laika i nie będzie brała pod uwagę przekazywanych przez Ciebie informacji.

Przed przystąpieniem do pisania stań się ekspertem.

Wiedza jest kluczem do sukcesu. Każdego dnia poszerzaj wiedzę, doskonal swoje umiejętności, a wraz z biegiem czasu staniesz się specjalistą w danej dziedzinie. Jeśli, w momencie pisania nie czujesz się specjalistą – powierz pisanie komuś innemu.

Jeżeli dysponujesz odpowiednią wiedzą do napisania artykułu – czas zabrać się za tworzenie! W pierwszej kolejności przeanalizuj dokładnie temat i przemyśl, jak w ciekawy sposób zaprezentować dane zagadnienie. Mimo, iż tekst jest branżowy, unikaj dużej ilości trudnych stwierdzeń. Dzięki temu Twój artykuł zrozumie również osoba nie zaznajomiona z branżą.

Dbaj o język wypowiedzi.

W artykule eksperckim język wypowiedzi jest bardzo ważny. Formułuj zdania w ten sposób, aby świadczyły one jasno, że jesteś osobą znającą daną tematykę od podszewki. Nie dopuszczaj też do sytuacji, w której tłumaczysz zagadnienie prostym, ignoranckim językiem. Wyjaśnianie oczywistych kwestii, czy każdego branżowego sformułowania może zostać odebrane w niewłaściwy sposób.

Wypośrodkowując charakter treści właśnie w ten sposób dajesz czytelnikowi do zrozumienia, że chcesz wzbogacić jego wiedzę i starasz się, aby zrozumiał wszystkie omawiane przez Ciebie kwestie. To dobra droga do tego, aby wybudować trwałą relację autor – czytelnik.

Bazuj na własnym doświadczeniu. Urozmaicaj artykuł ekspercki.

W swoim artykule eksperckim możesz oczywiście przytaczać cytaty znane z książek branżowych, czy słowa innych specjalistów. Nie zapominaj jednak o tym, że ludzie chcą czytać o Twoich doświadczeniach i poznawać zagadnienie na Twoich przykładach. Bazowanie na własnej wiedzy jest kluczem do sukcesu. Przytaczanie słów innych powinno posłużyć bardziej jako potwierdzenie tego, do czego doszedłeś sam.

Jeżeli uważasz, że dane zagadnienie jest zbyt trudne – wzbogać tekst grafiką. Idealnie sprawdzą się tu infografiki, czy różnego typu tabele. Obrazują one przekazywane w treści informacje i pozwalają, w bardziej widoczny sposób zrozumieć, co dokładnie mamy na myśli.

Tworząc artykuł ekspercki na swojego bloga, czy stronę internetową, budujesz trwałą relację autor (ekspert) – czytelnik. Dostarczając w ten sposób informacji sprawiasz, że czytelnicy poznają Twoją branżę i uważają Ciebie i Twoją firmę jako godną zaufania. Ponadto jest to łatwy sposób na reklamę produktów, lub usług, ponieważ ludzie często wzorują się na opinii eksperta. Tekst tego typu nie jest obojętny również SEO. Umieszczenie naturalnych linków do produktów, czy innych artykułów jest tu jak najbardziej na miejscu.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *