Artykuły gościnne. Czym są?

Artykuły gościnne mają na celu zbudowanie świadomości marki w Internecie. Mogłoby się wydawać, że publikacja własnych tekstów na blogach innych osób, czy firm nie ma głębszego sens. W rzeczywistości niesie to za sobą wiele korzyści.

Czym są artykuły gościnne?

Artykuły gościnne są niczym innym, jak pełnowartościowymi artykułami eksperckimi publikowanymi na zewnętrznych blogach, lub serwisach. Kluczem jest tu słowo „eksperckimi’. Jeżeli chcesz, aby dany blogger opublikował Twój artykuł musisz zwrócić szczególną uwagę na przydatność i merytorykę tekstu. Nie może on być zlepkiem przypadkowych informacji na mało interesujący użytkowników temat.

Ponadto, artykuły te mogą być opatrzone linkami do strony, czy też bloga autora. Odnośniki w tekście umieszczaj naturalnie, w formie anchorów. Drugim miejscem, w którym może znaleźć się link jest stopka artykułu. Najczęściej wygląda to tak, że pod tekstem zamieszczone są podstawowe informacje o autorze tekstu, w tym wspomniany link do jego strony internetowej.

Wybór bloga, w którym umieścisz artykuł gościnny.

Wybór bloga, w którym będą umieszczane Twoje artykuły gościnne to czasochłonny proces. Masz dwie drogi, którymi możesz się kierować :

  • możesz wyszukać blogi samodzielnie i kontaktować się z osobami za nie odpowiedzialnymi,

  • możesz skorzystać z usług serwisu, który pośredniczy w publikacji tego typu tekstów.

Wybór drogi publikacji powinien zależeć od tego, jakie efekty chcesz osiągnąć i na ile jesteś w stanie określić przydatność Twojej publikacji na danej stronie. Jeżeli uważasz, że publikacja w danym serwisie przyniesie oczekiwane korzyści i jesteś w stanie wzbogacić content bloga – wybierz pierwszy wariant. Jeżeli wolisz, aby wyszukiwaniem zajęła się inna osoba, a Ty chcesz zająć się wyłącznie pisaniem – drugi wariant jest dla Ciebie.

Jakie są korzyści z publikacji artykułów gościnnych?

Publikowanie artykułów gościnnych w serwisach zewnętrznych niesie za sobą wiele korzyści. Pierwszą, podstawową jest fakt, że świadomość o Tobie i Twojej firmie w Internecie znacząco rośnie. Internauci poszukujący aktualnych informacji trafiając na pisany przez Ciebie wpis otrzymują to, czego potrzebują i z chęcią sprawdzają, jakie wpisy publikujesz na swoim blogu.

Kolejna korzyść jest bezpośrednim następstwem, ponieważ użytkownicy, którzy kliknęli w jeden z linków zamieszczonych w artykule trafili na Twojego bloga i odnaleźli interesujące ich informacje – wracają. Tendencja ta jest bardzo widoczna, w związku z czym po dokonaniu publikacji możesz zaobserować nie tylko napływ nowych użytkowników, ale również wzrost wskaźnika mówiącego o stałych użytkownikach Twojego bloga.

Poza tym, że stajesz się ekspertem dla internautów zainteresowanych Twoją branżą i chcą oni wracać na Twoją stronę po zawsze aktualne informacje, artykuły gościnne wspierają również SEO. Publikując regularnie wpisy na blogach zewnętrznych powiększasz bazę wartościowych linków prowadzących do Twojej strony. Dzięki temu poszczególne podstrony Twojego portalu są wyżej indeksowane w wyszukiwarce Google.

Artykuły gościnne to owoc współpracy blogerów i najlepszy sposób na reklamę w Internecie. Poszukując bloga do publikacji artykułu gościnnego zwróć uwagę, aby tematycznie był on tożsamy z Twoją branżą. Podczas kontaktu z osobą odpowiedzialną za bloga wykaż się inteligencją. Opisz korzyści współpracy, aby dany bloger wiedział, że nie przypadkowo wybrałeś właśnie jego bloga. Podczas pisania tekstu do publikacji dokładnie przemyśl, w których miejscach umieścisz linki. Zadbaj o to, aby były one również użyteczne względem użytkowników. Dzięki temu znacząco poprawisz swoją pozycję w Internecie.

Polecane wpisy :

One thought on “Artykuły gościnne. Czym są?

  1. Michal Reply

    Hej,

    fajny artykuł. Czy mógłbyś uzupełnić go o jakieś przykładowe strony, gdzie takie artykuły można zamieszczać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *