Blog firmowy. Czym jest i dlaczego warto go prowadzić?

Blog jest formą witryny, która ma za zadanie dostarczać aktualnych informacji na dany temat. Mimo, iż marketing treści w chwili obecnej stał się bardzo popularny, wiele firm ciągle nie wykorzystuje tego rozwiązania.

Blog firmowy – forma kontaktu z klientami.

Blog firmowy oferuje bardzo szerokie możliwości, w związku z czym publikowanie informacji o nowych produktach, czy usługach nie wykorzysta w pełni jego potencjału. Firmy, z powodzeniem reklamują swoje produkty udostępniając na blogu artykuły wyjaśniające zagadnienia danej branży. Nie koniecznie muszą to być teksty bezpośrednio związane z produktem. Ważne jest, aby publikacje następowały w regularnych odstępach czasowych. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli, że zawsze mogą na Tobie polegać i kiedy wejdą na bloga Twojej firmy znajdą na nim nowe informacje.

Regularne prowadzenie bloga firmowego to przede wszystkim relacja. Wyjaśniając daną kwestię, czy rozwiązując problem stajesz się specjalistą, który jest zawsze do dyspozycji swoich czytelników. Pamiętaj, aby umożliwić użytkownikom możliwość komentowania wpisów. Dzięki temu będziesz mieć stały kontakt ze swoimi odbiorcami. Poznasz ich problemy i zyskasz możliwość natychmiastowej pomocy w sekcji komentarzy.

Blog firmowy buduje autorytet.

Publikując regularnie merytoryczne treści Twój autorytet rośnie. Pokazując, że dobrze rozumiesz poruszane kwestie budujesz swój szacunek nie tylko wśród klientów, ale również kontrahentów i firm konkurencyjnych. Rośnie również świadomość o Twojej firmie. Dobrze napisany, merytoryczny artykuł ekspercki jest chętniej udostępniany przez internautów.

Skorzystanie z narzędzi takich, jak kanał RSS, czy informowanie subskrybentów poprzez e-mail zwiększy zasięg Twoich tekstów. Dodaj te funkcje do Twojego bloga, a będziesz mieć pewność, że zawsze pod Twoim artykułem pojawią się nowe komentarze. Być może dzięki temu zyskasz nawet nowych klientów.

Blog firmowy wspiera pozycjonowanie.

Blog jest miejscem, w którym występuje duża ilość tekstu. Cecha ta sprzyja pozycjonowaniu, ponieważ im więcej tekstu znajduje się na portalu, tym większa szansa odnalezienia go w wyszukiwarce Google. Dodatkowym atutem działającym na korzyść prowadzenia bloga jest fakt, że częściej aktualizowane strony są lepiej indeksowane w wyszukiwarkach. Krótko mówiąc, publikując regularnie artykuły zyskujesz swoistą kontrolę nad pozycjonowaniem.

Wada bloga firmowego.

Prowadzenie bloga firmowego ma również jedną, dla niektórych przedsiębiorstw zasadniczą wadę. Aby regularnie umieszczać na blogu wpisy trzeba dysponować odpowiednią ilością czasu. W dobrze prosperujących firmach każdy pracownik ma jasno przydzielone zadania i nie sposób jest wyznaczyć mu wykonanie dodatkowej pracy. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług SEO copywritera. Będzie on regularnie tworzył artykuły, lub nawet prowadził bloga w imieniu firmy, dzięki czemu płynność publikacji treści zostanie zachowana i autorytet przedsiębiorstwa nie spadnie.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *