Filary Content Marketingu na Snapchacie.

Snapchat, czyli aplikacja społecznościowa z gatunku mobilnych z biegiem czasu znacząco ewoluowała. Od serwisu dla osób prywatnych, często młodych, do pełnoprawnego kanału reklamowego, dzięki któremu możemy pozyskać nowych klientów. Jak zbudować strategię content marketingową na Snapchacie?

Publikuj wyłącznie przemyślane materiały

Snapchat jest platformą, która umożliwia publikowanie zdjęć, lub krótkich materiałów filmowych. Jest to dobry sposób na zainteresowanie danego klienta swoją marką. Należy jednak pamiętać, aby publikowane materiały były w pełni przemyślane. Bez względu na to, czy będą to zdjęcia produktów, czy Twoich pracowników przy pracy – content musi być atrakcyjny.

Jeżeli zlecasz obsługę Snapchata swojemu pracownikowi, upewnij się, że rozumie on w pełni zamysł strategii i nie popełni błędu. Może on niestety wiele kosztować. W momencie, gdy zlecasz to zadanie zewnętrznej firmie, wybierz ją starannie. Przeanalizuj opinie, sprawdź również, czy firma dysponuje podobnymi realizacjami w swoim portfolio. Jedynie powierzenie Snapchata specjaliście zapewni Cię, że na tym polu Twoja firma odniesie sukces.

Pozwól pracownikowi być sobą.

Powierzenie firmowego konta na Snapchacie zaufanej osobie to połowa sukcesu. Content, który można publikować przy pomocy tego narzędzia jest na tyle unikalny, że wytworzenie sobie opinii specjalisty i swego rodzaju wzoru nie jest skomplikowane. Na tym etapie wszystkie zdjęcia i materiały filmowe wychodzące z konta Twojej firmy muszą być w pełni naturalne. Reklama nie może być nachalna.

Obranie takiej pozycji pozwoli twórcy zaistnieć. Będzie on jednocześnie ciekawą personą w oczach innych użytkowników i pełnoprawnym reprezentantem Twojej firmy.

Nie spóźniaj się z materiałem!

Użytkowników Snapchata interesują wyłącznie aktualne materiały. Przyzwyczaili się oni do szybkiego przesyłu zdjęć i filmów, dlatego Ty również musisz reagować błyskawicznie. Jeżeli zbliża się promocja Twoich produktów – publikuj materiał od przygotowań do samego końca, jeżeli przygotowujesz warty uwagi event – rozpocznij kampanię zaraz po zapadnięciu decyzji i zakończ ją kolejnego dnia po wydarzeniu. Rób to jednak bardzo umiejętnie, nie zdradzaj wszystkich szczegółów.

Dzięki temu każdy subskrybent poczuje, że jest ważny w Twoich oczach. Dzielisz się z nim informacjami w bardzo szybkim tempie, a co za tym idzie – szanujesz go. Ważny jest aspekt pozostawienia szczegółów w tajemnicy. Zaciekawisz tym odbiorcę i spowodujesz, że będzie zainteresowany kolejną dawką nformacji.

Sprawdź statystyki wyświetleń i ciesz się popularnością marki.

Przejście z narzędzi analitycznych dostarczanych przez Google na statystyki Snapchata możesz być nieco trudne. W przypadku tej platformy najbardziej liczy się liczba wyświetleń „snapów”, procent ich ponownego odtworzenia, a także reakcja użytkowników. Wskaźniki te możliwe są do sprawdzenia wyłącznie po zalogowaniu, dlatego przed przystąpieniem do realizacji planu content marketingowego na Snapchacie dokładnie określ, jakie wartości Cię interesują. Następnie poproś osobę odpowiedzialną za konto, aby przygotowywała okresowy raport.

Snapchat jest nie tylko atrakcyjną platformą do publikacji treści content marketingowych, ale również wymagającą. Osoba prowadząca kampanię musi mieć na tyle charyzmy i poczucia humoru, aby zainteresowała sobą grono użytkowników. Nie zamykaj charakteru contentu w określonych ramach, pozwól pracownikowi być w pełni sobą. Jedynie naturalna treść jest w stanie przykuć uwagę dzisiejszego użytkownika.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *