TOP 5 darmowych narzędzi SEO Copywritera

Wbrew pozorom, SEO Copywriter nie korzysta wyłącznie z podstawowego edytora tekstu i przeglądarki internetowej. Praca ta wymaga użycia zdecydowanie większej ilości narzędzi, które towarzyszą copywriterowi na każdym etapie pracy. Z racji tego, że przedstawię listę 5-ciu narzędzi, każde z nich będzie nie tylko darmowe, ale przyda się na innym etapie pracy nad tekstem.

Edytor tekstu – jedno z podstawowych narzędzi

Mimo iż pisanie tekstu jest jednym z dalszych etapów pracy, opisywanie urządzeń rozpocznę od edytora tekstu. Jest to podstawowa aplikacja, która towarzyszy copywriterowi każdego dnia. Bez względu na rodzaj wykonywanego zlecenia, pierwszą czynnością jest otwarcie edytora tekstowego.

Prawda jest taka, że ilu copywriterów, tyle edytorów tekstu. Nie ma jednego, sprawdzonego programu, którego funkcje będą odpowiadały każdemu. Sam korzystam z całkowicie darmowego pakietu OpenOffice, który funkcjami zbliżony jest do setu dostarczanego przez korporację Microsoft. Funkcje pozostają te same, jednak programy różnią się pod względem interfejsu i licencji

narzedzia-seo-copywritera-edytor

W edytorze tekstu OpenOffice Writer (bo taką nazwę nosi aplikacja) doceniam prostotę obsługi, szeroko dostępność i brak problemów z otwarciem plików w innym formacie. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że musimy wyrobić w sobie przyzwyczajenie o zapisie efektów pracy w formacie .doc (Microsoft Office), ponieważ nie każdy korzysta z tego pakietu.

Korekta tekstu. Przez człowieka, czy aplikację?

Korekta tekstu pod względem ortograficznym i merytorycznym może zostać przeprowadzona przez inną osobę (zawodowca lub znajomego), lub możemy wykorzystać w tym celu odpowiednią aplikację. W moim przypadku wygląda to w ten sposób, że jeśli nie mam w pobliżu kogoś, kto mógłby przeczytać i wyrazić opinię o tekście – korzystam z narzędzia znajdującego się pod adresem languagetool.org.

narzedzia-seo-copywritera-korekta

Jest ono na tyle proste, a zarazem czytelne, że korekta tekstu przy jego pomocy nie zajmuje dłużej niż kilka chwil. Narzędzie jest ogólnodostępne i w pełni darmowe, dlatego w każdej chwili możemy sprawdzić napisany tekst. Wszelkie błędy podświetlą się odpowiednimi kolorami, dzięki czemu będziemy mogli wprowadzić zmiany.

Narzędzia i techniki inspirujące SEO Copywritera

Inspirację w SEO Copywritingu poruszyłem już we wpisie SEO Copywriting: Gdzie szukać inspiracji? W tym miejscu chciałbym tylko zaznaczyć, że przy poszukiwaniu inspiracji przyda się wyszukiwarka Google (ale nie tylko). Poszukiwanie tematu może okazać się trudnym i żmudnym zadaniem, dlatego warto skorzystać z wielu opcji.

Wyszukiwarka przyda się również podczas researchu źródeł informacji. Etap ten jest szczególnie ważny podczas opracowywania tematów, które nie są naszą specjalnością.

Grafika do tekstów – darmowe narzędzia

Nie jest tajemnicą, że tekst w połączeniu z grafiką wygląda nie tylko atrakcyjnie, ale w pełni obrazuje opisywane zagadnienie. W samym tekście powinny znaleźć się wyłącznie zrzuty ekranu, wykresy i grafiki innego typu obrazujące wybrane zagadnienie. Jeżeli, jednak chodzi o zdjęcie wpisu, czy główną grafikę powiązaną z artykułem – polecam wykorzystanie bazy jednego z dostępnych banków zdjęć.

Jeżeli brakuje mi zdjęcia do wpisu (zrzuty ekranu wykonuję oczywiście autorskie), korzystam z banku darmowych zdjęć takiego, jak pixabay.com. Po wejściu na tę stronę ukazuje się wyszukiwarka, dzięki której możemy znaleźć zdjęcie odpowiadające poruszanemu tematowi. Po odnalezieniu idealnej fotografii można ją pobrać i zastosować u siebie na stronie.

narzedzia-seo-copywritera-pixabay

Wcześniej wspomniana wyszukiwarka wyświetla również zdjęcia o charakterze komercyjnym. Za ich użycie musimy uiścić stosowną opłatę.

Słowa kluczowe – aby tekst był tekstem SEO

Jak myślimy o SEO tak naprawdę mamy na myśli słowa kluczowe. Są one elementem każdej treści, która ma na celu wspomóc pozycjonowanie danej witryny. Aby dany tekst spełnił swoje zadanie względem celu SEO, słowa kluczowe w nim zawarte muszą ściśle współgrać z objętą strategią i tematyką strony.

Aby poprawnie dobrać słowa kluczowe, polecam narzędzie, które dostarcza samo Google, a mianowicie „Planer słów kluczowych”. Dzięki niemu nie tylko wybierzesz odpowiednie frazy, ale odnajdziesz inne do nich pasujące. Ponadto w łatwy sposób zaplanujesz i oszacujesz koszty kampanii AdWords.

narzędzia seo copywritera planer

W powyższym zestawieniu celowo nie opisałem narzędzi takich, jak słownik synonimów, kalendarz, czy słownik ortograficzny. Aplikacje, czy witryny o tym charakterze uważam za bezwzględnie podstawowe w tego typu pracy, dlatego umieszczanie ich w kanonie aplikacji niezbędnych uważam za bezcelowe.

A jakich narzędzi używasz Ty w swojej pracy? Zachęcam do wypowiedzi w sekcji komentarzy.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *