Produktywność tworzenia contentu – jak ją poprawić?

Podczas starań o nowe zlecenia, czy rozpoczynania pracy w przedsiębiorstwie jesteśmy pytani jak wysoka jest nasza produktywność. Dziś przedstawię 5 praktycznych sposobów na zwiększenie produktywności tworzenia contentu.

Stwórz harmonogram pracy

Zwiększenie produktywności polega na tym, aby pracować sprawniej. Pierwszym sposobem, aby tego dokonać jest stworzenie sobie harmonogramu pracy. Mając listę zadań, podziel wykonywanie ich na odpowiednie dla Ciebie godziny i stosuj się do ułożonego planu. Nie zwiększysz produktywności tworzenia contentu dopóki nie zaczniesz stosować się do swoich założeń.

Ułożenie i wykonywanie poszczególnych założeń harmonogramu może uchronić Cię również przed nieprzespanymi nocami. Przypadłość ta jest częsta u osób, które są bardzo niezorganizowane. W pewnym momencie swojej kariery również tego doświadczyłem – nie jest to przyjemne. Po pewnym czasie funkcjonowania w ten sposób zrozumiałem, że należy to zmienić i od tamtej pory układam sobie dzień wedle harmonogramu.

Content mniej priorytetowy odłóż na później

Zlecenia na tworzenie contentu z reguły mają różne terminy realizacji. Warto to wykorzystać podczas zwiększania produktywności. Zadania pilne są zdecydowanie ważniejsze od tych z dłuższym terminem realizacji, dlatego umieść je w swoim harmonogramie wcześniej. Dzięki temu wykonasz je w momencie, gdy Twój mózg nie będzie odczuwał zmęczenia i zdecydowanie szybciej się z nimi uporasz. Pamiętaj, że do zadań z dłuższym terminem jeszcze wrócisz, dlatego wszelkie błędy będziesz jeszcze w stanie wyeliminować.

Częste przerwy uchronią Cię przed zmęczeniem

Długotrwała praca nie jest wskazana w momencie, jeżeli chcesz zwiększyć produktywność tworzenia contentu. Rób często przerwy, wyjdź podczas nich na powietrze, lub zwyczajnie odpocznij nie robiąc kompletnie nic. Czas maksymalnego skupienia podczas pracy i czas przerw dobierz indywidualnie do swoich możliwości. Ważne jest, aby przerwy następowały dość często. Informację o tym, jak to wygląda u mnie zamieściłem w artykule 5 etapów pracy nad tekstem.

Zmiana trybu pracy sprawi, że odczujesz znacznie mniejsze zmęczenie w ciągu dnia, a także lepiej rozplanujesz swój czas.

Korekty wprowadzaj po przerwie

Przeczytanie i korekta tekstów po ich napisaniu jest obowiązkowym elementem pracy. Aby zwiększyć produktywność tworzenia contentu do tego etapu przejdź po przerwie. Zdecydowanie łatwiej będzie Ci wtedy zebrać myśli i wychwycisz więcej błędów. Tą metodę również stosuję i sprawdza się idealnie. Słuchanie muzyki, czy przeglądnięcie wiadomości ze Świata podczas przerwy w moim przypadku sprawdza się idealnie.

Dotleniaj swój mózg ćwiczeniami

Na pierwszy rzut oka ćwiczenia fizyczne mają nie wiele wspólnego z tworzeniem contentu, jednak są one kluczem do zwiększenia produktywności. Jeżeli masz już harmonogram pracy włącznie z określeniem czasu pracy i czasu przerw – to dobry moment do tego, aby w trakcie pauzy zacząć ćwiczyć. Przysiady, pompki, czy też rozciąganie dotlenią Twój mózg w zadowalającym stopniu, aby efektywnie rozpocząć kolejny etap prac.

Zwiększenie produktywności tworzenia contentu jest zabiegiem prostym, ale wymagającym sumienności i rzetelności wobec samego siebie. Jeżeli czujesz, że Twoja produktywność stoi na zbyt niskim poziomie – wprowadzaj opisane przeze mnie punkty krok po kroku i pilnuj ich przestrzegania.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *