SEO Copywriting: 3 techniki wspierające SEO

Aby SEO Copywriting był skuteczny, osoba pisząca powinna znać nie tylko założenia pozycjonowania stron, ale również techniki copywritingu, które czynnie wesprą wszelkie działania.

Artykuł ten będzie poświęcony 3 technikom pisania, które ja polecam i staram się stosować podczas codziennego pisania, aby teksty stały się narzędziem w rękach pozycjonera.

TECHNIKA 1: Pomiędzy SEO a użytkownikiem

Pamiętaj, że w pracy SEO Copywritera ważne jest nie tylko spełnienie oczekiwań robotów, ale również użytkownika. Artykuł lub inny tekst, który piszesz w danym momencie będą czytać ludzie, którzy chcą z niego wynieść interesujące ich informacje. Dlatego musisz znaleźć złoty środek pomiędzy SEO a użytkownikiem. Używanie zatrważającej ilości fraz nie przyniesie oczekiwanego skutku.

Skupienie się na ostatecznym użytkowniku pozwoli Ci zbudować zaufanie do Twojej marki, co będzie skutkowało zwiększeniem konwersji, czyli osiągniesz niejako swój cel.

TECHNIKA 2: Nie pisz zbyt długich tekstów

Podobnie jak ze wszystkim w SEO, z długością tekstów także nie należy przesadzać. Ludzie z natury nie lubią dużo czytać, dlatego staraj się przekazywać maksymalnie skondensowaną dawkę wiedzy w jak najkrótszej formie. Z kolei nadmierne skracanie tekstów spowoduje zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych i dzięki temu powstanie tekst, którego również nikt nie przeczyta.

Idealnym sposobem na dobranie idealnej długości tekstów jest zastanowienie się, jak długi tekst powinien znaleźć się na danej stronie. Brzmi to dość pretensjonalnie, jednak pomyśl: Czy na stronie głównej Twojej firmy potrzebny jest obszerny opis usług, czy krótka informacja o firmie z zachęceniem do dalszego przeglądania witryny?

Jeżeli chodzi o mnie, specjalizuję się w artykułach, a ich długość dobieram w zależności od opisywanego zagadnienia, wytycznych, lub tego, co chcę osiągnąć. Jako standard przyjmuję 2 500 – 4000 znaków ze spacjami. Jeśli dane zagadnienie wymaga większego przybliżenia – wtedy wydłużam tekst o stosowną ilość znaków. Podobnie robię w momencie, gdy muszę zawrzeć dużą ilość fraz kluczowych.

TECHNIKA 3: Formatuj treść

Ostatnia z opisywanych przeze mnie technik i jednocześnie podstawowa zasada dobrego SEO Copywritingu odnosi się do kwestii wizualnych. Pamiętaj, aby w swojej pracy nie tworzyć tekstów rodem z windows’owego notatnika. Każdy tekst dziel na krótkie akapity, stosuj nagłówki i śródtytuły, nie zapomnij o listach wypunktowanych i pogrubianiu słów kluczowych.

Odpowiednie formatowanie ma na celu uatrakcyjnić wizualnie efekt Twojej pracy. Dzieląc tekst na rozmaite sposoby, ułatwiasz potencjalnemu użytkownikowi czytanie, stosując pogrubienie słów kluczowych wyróżniasz je i ułatwiasz indeksację przez robota. Każde działanie ma sens. Nie można jednak przesadzać, ponieważ treść zawierająca zbyt dużą liczbę ozdobników będzie odpychać.

Opisane techniki są kroplą w morzu tego, o czym powinien pamiętać dobry SEO Copywriter, jednak są absolutną podstawą wiedzy. Przytaczając je, mam nadzieję, że artykuł ten pomoże wielu osobom, które chcą zacząć karierę w copywritingu. Zachęcam również do wypowiedzi w kwestii technik, które Ty stosujesz – porozmawiajmy.

Polecane wpisy :

One thought on “SEO Copywriting: 3 techniki wspierające SEO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *