SEO Copywriting to element wspólny

Zarówno pozycjonowanie, jak i Content Marketing są bardzo złożonymi procesami. Wymagają zgranej współpracy specjalistów z wielu dziedzin. Rozpoczynając na pozycjonerach i marketerach, a kończąc na grafikach i programistach. Czy SEO Copywriting również jest potrzebny?

Czym jest SEO Copywriting?

SEO Copywriting to tworzenie tekstów na potrzeby zarówno pozycjonowania, jak i Content Marketingu. Treści przygotowywane przez SEO Copywritera mają z góry założony cel – skłonienie użytkownika do wykonania określonej czynności. Cel ten osiągany jest przy użyciu rozmaitych technik, w tym również technik perswazji.

Treści przygotowywane przez SEO Copywritera muszą być również odpowiednio zoptymalizowane. Najczęściej optymalizacja odbywa się pod kątem algorytmów narzuconych przez korporację Google, aby pozycjonowana strona miała szansę zostać zaindeksowana na jak najwyższej pozycji w tej przeglądarce.

Na czym polega optymalizacja treści?

Pozycjonowanie wymaga działań odpowiednio zorientowanych, w tym publikacji zoptymalizowanej treści. Jak już wcześniej wspomniałem, SEO Copywriting obejmuje również czynności związane z optymalizacją.

Polega ona głównie na tym, aby :

  • w tekście znajdowały się właściwe słowa kluczowe w dobrym nasyceniu,

  • tekst był zgodny z tematyką,

  • treść wizualnie dobrze się prezentowała,

  • w teście znajdowały się odpowiednie linki.

Optymalizacja treści jest stałym punktem pracy SEO Copywritera. Dzieje się tak za sprawą tego, że tworzy on wyłącznie treści przeznaczone do pozycjonowania. Dodatkowym atutem jest fakt, że treści te są w pełni merytoryczne i atrakcyjne w odbiorze, dlatego jednocześnie budują pozytywne opinie na temat danej marki, produktu, czy osoby.

Pozycjonowanie i Content Marketing bez SEO Copywritingu?

Prowadzenie działań Content Marketingowych możliwe byłoby bez treści odpowiednio zoptymalizowanej. Wszystko zależy od wymiaru meryotrycznego treści. Jeżeli, natomiast chodzi o pozycjonowanie stron internetowych, sytuacja jest bardziej skomplikowana. Już w głównych założeniach pozycjonowania możemy dostrzec wzmiankę na temat optymalizacji treści. Jest to o tyle istotne, że Robot Google „odwiedzający” poszczególne witryny bacznie zwraca uwagę na wlaściwą optymalizację.

Dla Robota liczą się głównie słowa kluczowe, liczba i rodzaj linków wychodzących i prowadzących do witryny, a także liczba odsłon danej strony. Wszystko byłoby jasne, gdyby nie element optymalizacji mówiący o wyglądzie tekstu. Ma on jednak olbrzymie znaczenie, ponieważ odpowiednia prezentacja wizualna tekstu ma wpływ na liczbę odsłon. Krótko mówiąc : im ciekawszy i przyjemniejszy w odbiorze tekst, tym więcej odsłon.

SEO Copywriter jest osobą bezpośrednio odpowiedzialną za treść. Dysponuje on kompetencjami, dzięki którym tworzone przez niego teksty są właściwie zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania stron internetowych. Ponadto, dobry SEO Copywriter nie może zapomnieć o aspekcie merytorycznym. Tekst ma być przede wszystkim przydatny użytkownikowi i miły w odbiorze. Dzięki temu właściwie zoptymalizowana treść może być również wykorzystana w trakcie działań Content Marketingowych.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *