Ilość tekstu na stronie ma znaczenie?

Dla wielu by się wydawało, że strona internetowa, jaka by nie była – spełnia swoje zadanie. W rzeczywistości może okazać się jednak inaczej.  Czy wiemy, jaka ilość tekstu powinna znaleźć się na naszej stronie?

Użytkownicy zawsze na pierwszym miejscu!

Internauci odwiedzając Twoją stronę internetową często szukają konkretnych informacji. Bez względu na to, czy prowadzisz stronę firmową z produktami, ich cenami i opisem, czy masz stronę na temat nowinek technologicznych – ważna jest treść. Jeżeli będzie jej zbyt mało, dany użytkownik nie odnajdzie tego, czego szukał, nie spędzi dużej ilości czasu na Twojej witrynie i prawie na pewno – nie wróci.

Nie dopuść też do sytuacji przeciwnej. Jeżeli tekstu będzie zbyt dużo, automatycznie staje się on mniej rzeczowy i osoby odwiedzające Twój portal szybko staną się znudzone. To również skutkuje zmniejszeniem konwersji.

Idealnie skonstruowana strona internetowa powinna zawierać zarówno tekst, jak i wartościowe elementy graficzne. Co mam na myśli? Wszelkiego rodzaju grafiki pozwalające łatwiej zrozumieć przekazywaną treść. Infografiki, zdjęcia, czy nawet animacje idealnie wzbogacą prezentowane informacje i uatrakcyjnią wygląd strony.

Myślisz o pozycjonowaniu? Zadbaj o tekst!

Ilość tekstu ma szczególne znaczenie, jeśli myślisz o działaniach pozycjonujących. Opierają się one głównie na treści, dlatego nie może dojść do sytuacji, w której cała treść na Twojej stronie umieszczona została w postaci graficznej. Robiąc w ten sposób automatycznie blokujesz możliwość odczytania tekstu przez Roboty Google, co wiąże się z brakiem zaindeksowania danej strony internetowej.

Odpowiednia ilość tekstu ważna jest również pod względem optymalizacji, o której powiem w następnym akapicie. Jak wiadomo, pozycjonowanie to również słowa kluczowe. W treści nie może być ich zbyt mało, a zbyt duża ilość spowoduje, że tekst nie będzie przyjemny w odbiorze. W związku z tym, budując swoją stronę internetową dobierz ilość tekstu tak, aby nie było go ani za dużo, ani za mało. Optimum mieści się pomiędzy 3, a 4 tysiące znaków.

Odpowiednio zoptymalizowany tekst kluczem do sukcesu.

Mając na uwadze fakt, że pozycjonujesz Twoją stronę, którą odwiedzają użytkownicy, musisz zadbać o optymalizację. Dlaczego? Poznanie założeń optymalizacji treści pozwoli Ci w łatwy sposób znaleźć złoty środek pomiędzy ilością tekstu, a jego przekazem. Słowa kluczowe, które odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania nie mogą znaleźć się w tekście w zbyt dużym nasyceniu. Wiadomość ta powinna dać Ci do zrozumienia, że mimo wszystko – ważny jest przekaz. Pisząc tekst na swoją stronę dbaj o użytkownika jedynie wplatając tu i ówdzie określone słowa, lub całe frazy.

Formatowanie tekstu

Formatowanie treści jest również elementem optymalizacji. Proces ten ma wpływ nie tylko na pozycjonowanie, ale również ostateczny odbiór przez użytkownika. Podział tekstu na akapity, wstawianie śródtytułów, czy pogrubianie ważniejszych fragmentów tekstu pozwoli uzyskać lepszą czytelność. Najważniejsze znaczenie ma to w przypadku artykułu pokaźnych rozmiarów. Eksponując informacje w ten sposób ułatwiasz użytkownikowi ich odnalezienie i nie zmuszasz go do czytania całego tekstu, a to właśnie długie artykuły najczęściej zniechęcają do czytania.

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *