SEO Copywriting : Gdzie szukać inspiracji?

Pojawia się czas w życiu SEO Copywritera, podczas którego brakuje inspiracji do tworzenia nowego contentu. Co robię w momencie braku weny? Poznaj 5 moich sposobów na zaczerpnięcie inspiracji w kryzysowym momencie.

Przeglądanie blogów i portali branżowych

Pierwszym sposobem na napływ inspiracji w SEO Copywritingu jest przeglądanie portali i blogów danej branży. Zwróć uwagę, jakie tematy są poruszane na tego typu stronach internetowych, przeczytaj zamieszczone artykuły i wykorzystaj pozyskane informacje podczas tworzenia contentu. Warto jest przeanalizować treść na kilku stronach. Da Ci to wtedy pewność, że prawidłowo odnalazłeś trend i napisanie tekstu przyniesie oczekiwany efekt.

Pamiętaj, żeby jedynie się wzorować. Kopiowanie fragmentów tekstu jest surowo zabronione i nieetyczne. Postaw na unikalność!

Trendy i sytuacja na Świecie

Bądź na bieżąco z aktualną sytuacją polityczną, ekonomiczną i prawną. Nie zapominaj również o popkulturze. Analizując treści tego typu może okazać się, że w łatwy sposób odniesiesz je do tematu, który musisz opracować w danej chwili, lub ich przyswajanie zainspiruje Cię do stworzenia czegoś zupełnie nowego.

W tym momencie przyda się nie tylko umiejętność obsługi aplikacji Google Trends, ale konto na portalu społecznościowym. Facebook, Twitter, czy strony typu Reddit i Pinterest są kopalnią pomysłów. Sprawdzając, co umieszczają użytkownicy otrzymujesz na tacy to, co aktualnie jest interesujące. Wystarczy, że ubierzesz to odpowiednio w słowa i content gotowy!

Sprawdź strony konkurencji

Poznanie, o czym pisze konkurencja to kolejny sposób na to, aby pozyskać inspirację do pisania! Akapit ten może wydawać się podobny do pierwszego, jednak w tym miejscu pragnę zaznaczyć, że w tym sposobie chodzi o to, aby sprawdzać witryny firm na podobnym etapie rozwoju. Dlaczego jest to ważne? Każde przedsiębiorstwo pragnie w swojej branży być konkurencyjne, najlepsze nawet w internecie, dlatego czasem warto jest sprawdzić, o czym pisze nasza naturalna konkurencja.

Wykorzystaj generatory tematów

Nie wiesz czym jest generator tematów? Już spieszę z wyjaśnieniem. Jest to specjalny portal, który analizując wpisane przez nas słowa kluczowe podaje gotowe tematy. Generatory tematów są o tyle przydatne, że wpisane słowa kluczowe znajdują się już w proponowanym temacie, dlatego odpowiednie ukazanie ich w treści nie będzie stanowić najmniejszego problemu.

Najpopularniejszym generatorem jest HUBSPOT’S BLOG TOPIC GENERATOR. Jego zasada działania jest właśnie taka, jak opisałem. Pamiętaj jedynie, aby słowa kluczowe wpisywać w języku angielskim. Otrzymane tematy wystarczy jedynie odpowiednio przełożyć na język polski i gotowe!

Fora branżowe i ogólnotematyczne

Plotka głosi, że najlepiej jest szukać u źródła, dlatego dobrym sposobem na inspirację do tworzenia contentu są użytkownicy for. Zarejestruj się na kilku forach branżowych, lub ogólnotematycznych i sprawdź, o czym aktualnie rozmawiają internauci. Jeśli nie jesteś pewny – załóż nowy temat, zadaj kilka pytań i jestem pewny, że będziesz w stanie pozyskać odpowiednią ilość informacji na kilka kolejnych tematów.

Z treści mojego artykułu łatwo wywnioskujesz, że w SEO Copywritingu najważniejszy jest trend. Bez względu na to, czy tworzysz content dla klienta, czy na własny użytek – opracowywane tematy muszą być jak najbardziej aktualne. Dzięki szeroko dostępnym portalom branżowym, czy forom w szybki sposób możesz zażegnać nie mile widziany zastój. Nie wiesz jak sformułować atrakcyjny temat? Wykorzystaj generator tematów, a stworzysz wiele, przyciągającego uwagę contentu!

Polecane wpisy :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *